Bugatti Club Denmark

Bugatti Club Denmark har som sit overordnede mål at medvirke til fællesskab og aktiviteter omkring især dansk ejede Bugatti biler samt at fremme interessen for og bevaringen af dansk Bugatti historie.

Klubben er en mærkeklub med tilhørsforhold til Dansk Veteranbil Klub.

Aktiviteterne vil især være at arrangere to årlige Bugatti træf, ét om foråret og ét om efteråret. Træffene er sociale og ikke-sportslige møder, som strækker sig over nogle dage og afholdes skiftende steder i Danmark.

Bugatti Club Denmark har eksisteret tidligere. Faktisk blev klubben stiftet under navnet ’Société des Bugattistes Danois’ allerede midt i 1960erne af de danske Bugatti entusiaster Erik Koux, H. C. Rasmussen, Jørgen Møller, Peter Elley, Jørgen Riber og Jens Nielsen.

Den egentlige årsag var, at Danmark i 1966 var vært for det Internationale Bugatti træf, en opgave der medførte behov for at danne en klub.

I 1977 stod Danmark igen for tur med et internationalt træf. Med start i Ribe kørtes til Blokhus i Vendsyssel, Jyllandsringen i Silkeborg for til sidst at slutte i Helsingør. Sammenlagt mere end 870 km.