Sociéte des Bugattistes Danois
I 1960ernes Danmark kunne antallet af kørende Bugatti biler - og ejere - tælles på én hånd. Uden for Danmark var der også en dansk Bugatti-ejer, Erik Koux. Han boede i Schweiz og havde i 1958 deltaget i det første internationale Bugatti rally, som hollænderen Guillaume Prick arrangerede, og hvor turen gik til Ettore Bugattis gamle slot Ermenonville nordøst for Paris.

Efter at Erik Koux i 1961 var flyttet hjem til Danmark, planlagde han sammen med andre danske Bugatti-ejere at afholde et lignende internationalt Bugatti rally i Danmark. For at have en organisation som arrangør af rallyet stiftede Bugatti-ejerne ’Société des Bugattistes Danois'. Denne klub blev forløberen for Bugatti Club Denmark.

Klubben arrangerede to internationale Bugatti træf i Danmark, i 1966 og igen i 1977.

1966 – Første internationale Bugatti træf i Danmark
Løbet samlede 25 Bugatti biler af ni forskellige typer - fra type 15 til Ålholms type 57C - og med ejere fra otte europæiske lande. Starten gik tirsdag morgen den 21. juni fra Hotel Klubben i Ribe. Turen var lagt tværs over Jylland og via Fyn, Tåsinge og Langeland med færgen til Lolland.
Deltagerne ankom næste dag om eftermiddagen til Ålholm bilmuseet ved Nysted. Torsdag den 23. juni var der hastighedskørsel på en lukket bane i slotsparken, og dagen sluttede med Sankt Hans bål på stranden.
Næste dag nåede Bugattierne til København, hvor der var festbanket i Tivoli om aftenen. Dagbladet Politiken var en af sponsorerne, og med senere Bugatti-ejer, arkitekt Jens Nielsen som forfatter bragte avisen en række spændende artikler om Bugattis fantastiske biler og om løbet gennem Danmark.

1970 - Bugatti træf i Jylland
I juni 1970 deltog 10 Bugatti biler – heraf flere hollandske – i et løb af mere privat karakter. Arrangementet var i Jylland, og ruten var lagt, så deltagerne – foruden at besøge gode spisesteder -, oplevede både den jyske vestkyst og østkyst.

1977 – Andet internationale Bugatti træf i Danmark
Société des Bugattistes Danois afholdt den 20. – 26. juni 1977 igen et internationalt Bugatti træf i Danmark. De lidt over 30 deltagende Bugatti biler kom fra Danmark, Sverige, England, Holland, Frankrig og Tyskland. Løbets start gik – som i 1966 – i Ribe, hvorfra turen gik til Rold Storkro i Himmerland, hvor der var tre overnatninger. Torsdag den 23. juni var forbeholdt hastighedsprøver på Jyllands Ringen ved Silkeborg. Omkring 25 af de deltagende Bugattier dystede her i det smukke sommervejr. Efter et uheld, hvor løbets ældste Bugatti væltede på grund af en mekanisk brist og ejeren blev kvæstet, indstillede man hastighedskørslen.
De seks dage sluttede med ophold på Hotel Marienlyst i Helsingør, udflugt til Söderströms bilsamling i Malmø, og transport med DSB damptog til afslutningsmiddagen i Tivoli i København.